Biztosan Te is tapasztaltad már, hogy a HR-esnek nincs elég bizonyítéka arra, hogy kiderüljön, jól végzi a munkáját. Szinte csak láthatatlan eredményei vannak annak, ha jól teljesít! Akkor jut eszébe az embereknek, hogy van HR-es, amikor új munkaerő kell, vagy akkor veszik észre, ha elégtelenül végzi a dolgát, például nagy a cégnél a fluktuáció, és állandó dolgozói jövés-menés van.

Pedig a HR-esnek, nagyon felelősségteljes és bonyolult munkaköre van.

Folyamatosan a körülményektől, a rendszertől függetlenül, nagyon nehéz jó embert találniuk egy pozícióra, és ha mégis sikerül, azért nem kapnak elegendő dicséretet, sőt, teljesen természetes mindenki számára, hogy megfelelően, vagy annál is jobban ellátta a feladatát. Másoknak, akik nincsenek benne ebben a folyamatban, fogalmuk sincs, a HR-esnek előtte mennyi időt kellett befektetnie, milyen sok munka előzte meg ezt az eredményt. Bezzeg a toborzásra, és kiválasztásra felhasznált költségeket számon tartják, mert mindig azt akarják lefaragtatni vele!

Mai világunkban pontosan tudjuk, hogy minden mérhető és mérni is kell! Feltétlenül készítess statisztikákat a munkavégzés előtti időszakról, azért, hogy később átlásd, miben van, vagy esetleg nincs változás. Ha ez csak egy sima Excel táblázat 6 számpárral, az is valami. A HR  Specialista Kézikönyv részletesen foglalkozik ezzel a témával, remélem Te is hamarosan olvasni fogod, ha még nem tetted meg!

Gyűjts adatokat! EZEK NÉLKÜL NE VÁLLALJ EL MEGBÍZÁST!

A legkellemetlenebb, amikor hosszasan dolgozol egy ügyön és senki nem látja az eredményt, mert nem tudják összehasonlítani a jelenlegit az előzetes állapottal. Egyszerű, majdnem primitív lehet ez az ötlet, mégis azt tapasztaltam, hogy a munkába állás izgalma eltereli erről a figyelmet. Érthető, de ne felejtsük el!

A HR munkáról mindenki tudja, hogy szükséges, de senki sem tudja pontosan, hogy mi mindenre terjed ki. Sokan azt hiszik, csak a munkaerő felvételéről van szó, pedig egy jó HR-es az egyik legfontosabb ember a cégnél. Sorrendben, igen közel a tulajdonos, vagy az ügyvezető, cégvezető után. Ő képes a cég „szívét” betölteni, és minden humán jellegű problémára megoldást találni!

Van néhány dolog, amivel sajnos csak nagyon ritkán van lehetősége, és ideje foglalkozni a HR-esnek.
Tehát pár gondolat ébresztő, a teljesség igénye nélkül, amelyeket Neked kell végig gondolnod, és beiktatnod egy vállalkozásba, miután elfogadsz egy állást, vagy egy megbízást:

A dolgozók megkapják a céges organigramot, ismerik a hierarchikus rendszert?
Tudják, hogy kinek tartoznak elszámolással és melyik munkafolyamatban, milyen hivatali útvonalat kell betartaniuk?
Számon tartják, mikor hány fővel milyen eredményeket teljesítettek?
Hány betöltetlen pozíció van a cégnél?
A versenytársakhoz képest, milyenek a munkakörülmények?
Milyen statisztikát vezetnek, milyen eredményeket mérnek? Hol rögzítik? Rögzítik?
Van beépített, kialakult – esetleg bevált – konfliktus kezelési rendszerük?
A munkakörökre aktuális még a munkaszerződés, vagy a munkaköri leírás? Fejlesztettek e téren valamit?
Használnak a cégnél exit-interjút?
Mely csatornákon, milyen módszerekkel toboroznak, milyen eredménnyel?
Mely munkakörhöz milyen protokoll tartozik?

Hihetnénk, hogy buta kérdések ezek, de a KKV szektorban még mindig tapasztalható egy kis elmaradás. Sok esetben a cégvezető, aktív munkaerő a vállalkozásban, és nem jut ideje fejlesztésre, rendszerezésre, vagyis valóban céget vezetni! Sok helyen csak általános munkaszerződés van jelen. Pedig pontosan leírva kell látnia minden munkatársnak, hogy mikor, mi a feladata, miért felelős és meddig terjed a hatásköre, továbbá, hogy kinek kell jelentenie, kitől mihez kérjen engedélyt, és mit végezhet, végeztethet önálló hatáskörben. Gondold végig, például egy kis üzletben is tudnia kell az eladónak, hogy mi a teendője, ha lejárt szavatosságú termék van a polcon. Mi van, ha ez egy kicsit nagyobb tételben történik meg, vagy ha nem ellenőrzik a megrendelő likviditását és az értékesítők olyan céggel kötnek szerződést, aki áru átvételt követő napon csődbe megy.

De nem festek ördögöt a falra senkinek, a lényeg, hogy konkrét ELŐTTE ÁLLAPOTOT kell rögzítened, és Neked bizonyítanod az UTÁNA ÁLLAPOTOT, ahhoz, hogy a későbbiekben megbecsült munkatárs legyél, és ne csak, egy észrevehetetlen alkalmazott a sok közül!
Erről sokkal részletesebb anyagot találsz a HR Specialista Kézikönyvben, amely bemutat még néhány elemet, és ezenkívül, rengeteg tárgyalástechnikai ismeretet, és speciális, más HR iskolákban nem tanulható módszereket ismertet, és tanít meg használni, alkalmazni! A bevezető időszakban ezt most 1 Ft-ért veheted meg! Nincs min gondolkodnod, pláne, ha elárulom, hogy ráadásként még 2 db BÓNUSZ ajándékot is kapsz! 🙂 KATTINTS IDE!